Refinery Proses


Kesan-kesan Nutrisi (khasiat) bagi penggunaan Great Bio Energy – 1001 Oil
  1. Great Bio Energy – 1001 Oil dijamin penggunaannya adalah selamat kerana bahan-bahan yang digunakan untuk menghasilkannya merupakan dari sumber yang selamat serta berkhasiat untuk kegunaan manusia sejak beribu tahun dan telah dilakukan kajian secara mendalam di peringkat antarabangsa.
  2. Bahan asas Great Bio Energy - 1001 Oil telah di akui serta digunakan untuk unsur-unsur lelemak dan turut dijadikan campuran lemak dalam pengeluaran pelbagai produk makanan termasuk untuk penyediaan makanan di rumah.
  3. Great Bio Energy – 1001 Oil juga membekalkan sumber tenaga yang baik. Ianya mudah dihadam, di serap dan digunakan dalam proses metabolik yang biasa. Ianya memainkan peranan berguna dalam membekalkan tenaga dan asid lemak penting yang diperlukan.
  4. Great Bio Energy – 1001 Oil juga bebas kolestrol dan asid lemak tran tak tepu. Ianya mempunyai tahap tepu sederhana dan tidak memerlukan penghidrogenan.
  5. Great Bio Energy – 1001 Oil di akui kaya dengan beta karoten yang bertindak sebagai anti pengoksidaan dan pelopor vitamin A dan tocotrienols yang kesemuanya mempunyai ciri-ciri anti pengoksidaan.
  6. Great Bio Energy – 1001 Oil juga mengandungi Vitamin E Anti Pengoksidaan. Ianya secara semula jadi mempunyai sumber-sumber vitamin E yang mampu bertindak sebagai anti pengoksidaan, tocopherols dan tocotrienols. Anti pengoksidaan semula jadi ini berupaya bertindak sebagai agen pengelak radikal bebas oksiden yang rosak dan dihipotesis untuk memainkan peranan sebagai pelindung dalam sel penuaan, aterosklerosis dan kanser.
  7. Great Bio Energy – 1001 Oil juga bertugas menyeimbangkan komposisi Asid Lemak. Ianya mengandungi campuran poli tak tepu, mono tak tepu dan asid lemak tepu. Kandungan relatif terdiri daripada 44% asid oleik, 10% asid linoleik, 40% asid palmitik dan 5% asid stearik. Kandungan asid lemaknya menyerupai tisu adipose bagi kebanyakan orang yang dalam keadaan diet biasa.
  8. Great Bio Energy – 1001 Oil juga membekalkan Asid Linoleik = Asid Lemak Penting. Ianya mengandungi asid linoleik yang banyak dikuasai dalam 2 kedudukan yang menyokong penyerapan dan keperluan dalam badan.
  9. Daripada data kajian dan data epidemiologi telah membuktikan Great Bio Energy – 1001 Oil biasanya tidak meningkatkan tahap kolesterol jika dibandingkan secara langsung dengan minyak zaitun atau canola dan minyak kacang tanah. Dalam beberapa kajian seumpamanya juga telah mendapati tahap kolesterol dalam darah telah berkurangan berbanding peringkat awal sebelum kajian dan tahap asid palmitik telah didapati menyamai asid oleik dan ia menjejaskan metabolisme kolesterol. Satu keseimbangan antara linoleik dan asid palmitik mungkin diperlukan bagi memaksimumkan tahap HDL. Penggantian asid palmitik untuk gabungan asid laurik dan asid miristik membawa kepada pengurangan dalam plasma dan kolesterol LDL. Satu kajian telah dilakukan terhadap lelemak termasuk lelemak yang biasa digunakan oleh rakyat Amerika mendapati Great Bio Energy – 1001 Oil diperkaya dengan diet pemakanan yang menunjukkan tahap tertinggi perlindungan kolesterol-HDL dan reseptor hati-LDL yang merupakan kunci kepada penyingkiran kolesterol-LDL yang berbahaya dalam darah.
  10. Great Bio Energy – 1001 Oil juga mengandungi Anti-Trombotik. Kajian menunjukkan bahawa Great Bio Energy – 1001 Oil yang diperkaya dengan nutrisi mempunyai risiko yang berkurangan dalam mengalami masalah pembekuan darah.
  11. Great Bio Energy – 1001 Oil juga berfungsi menghalang Pertumbuhan Kanser. Ini kerana ia mengandungi satu sumber utama karotenoid yang berkesan menyekat serangan bagi sesetengah jenis kanser. Kajian yang dijalankan turut menunjukkan satu diet mengandungi Great Bio Energy – 1001 Oil berbanding diet berdasarkan minyak lain yang menyediakan kandungan kalori yang sama juga menunjukkan satu kesan penurunan terhadap pertumbuhan dan permulaan bagi kanser payudara. Ia juga telah menunjukkan yang tocotrienols yang hadir dalam Great Bio Energy – 1001 Oil berupaya menyekat pertumbuhan sel-sel kanser dalam vivo serta dalam vitro.
  12. Great Bio Energy – 1001 Oil seperti juga minyak zaitun mengandungi asid lemak mono tidak tepu yang tinggi dan dapat mengurangkan paras kolesterol.
  13. Great Bio Energy – 1001 Oil juga mengandungi kandungan asid lemak tepu (50%) dan tidak tepu (50%) yang seimbang yang diperlukan oleh badan manusia.
  14. Sejumlah lebih 140 kajian saintifik yang dijalankan di Amerika Syarikat, Eropah, India, Pakistan dan China menunjukkan bahawa diet yang kaya dengan bahan utama yang digunakan bagi menghasilkan Great Bio Energy – 1001 Oil yang hebat ini tidak memudaratkan kesihatan manusia.
  15. Great Bio Energy – 1001 Oil mengandungi bahan yang didapati antara pilihan yang mampu mengurangkan diri daripada terdedah pada toksik.
  16. Kajian membuktikan, Great Bio Energy – 1001 Oil selain mengandungi sejumlah besar anti oksida seperti carotenoids dan Vitamin E, ia juga merupakan makanan berfungsi. Ini bermakna, ia mengandungi bahan kimia phyto seperti phytosterol, coenzym Q10 dan ycopene yang meningkatkan keupayaan ketahanan badan di samping, memberi perlindungan daripada pelbagai penyakit degenarasi.
  17. Great Bio Energy – 1001 Oil yang kaya dengan Vitamin E yang mengandungi tokotrienal yang terbukti berkesan melambatkan proses penuaan.
  18. Dua penyelidikan yang dijalankan di Amerika