Cara Penggunaan GBE - Oil


Memperbaiki kesan parut
Great Bio Energy - 1001 Oil membantu memperbaiki semua jenis kesan parut. Great Bio Energy - 1001 Oil juga sangat efektif dalam menjaga keanjalan tisu parut di sendi dan kawasan pergerakan yang lain.


Cara penggunaan

Great Bio Energy - 1001 Oil hendaklah diurut dalam keadaan berputar ke atas parut dan kawasan kulit sekitarnya sebanyak dua kali sehari untuk tempoh minimum 3 bulan. Parut yang masih baru mempunyai lebih peluang untuk pudar dalam tempoh masa yang lebih pendek, bagaimanapun, parut yang lama juga boleh dipudarkan menerusi penggunaan Great Bio Energy - 1001 Oil yang lebih kerap. Untuk parut yang baru, Great Bio Energy - 1001 Oil juga boleh digunakan keatas luka dan ke atas kulit yang rosak. Ianya akan mempercepatkan penyembuhan.


Apa itu parut dan bagaimana ia terbentuk?

Parut adalah sebahagian daripada proses penyembuhan luka dan ia terbentuk akibat penghasilan kolagen yang tidak seimbang di sekitar bahagian luka. Parut melalui pelbagai perubahan di sepanjang proses pematangan, namun ia adalah kekal secara semulajadi. Great Bio Energy - 1001 Oil diformulasi secara spesifik untuk membantu memudarkan parut tetapi tidak akan menghilangkan parut sepenuhnya.

Parut terbentuk menerusi 4 fasa:

1) Fasa Haemostatik

Fasa ini bermula serta-merta dan berakhir beberapa jam, semasa kawasan yang luka mula melalui keadaan asalnya dengan mengecutkan salur darah untuk mengawal pendarahan. Sel-sel yang cedera menghasilkan thromboplastin yang akan mengaktifkan proses pembekuan darah dan membolehkan proses penyembuhan bermula.

2) Fasa Keradangan
Tanda kemerah-merahan dan bengkak yang terhasil untuk tempoh 3 atau 4 hari membuktikan bahawa tindak- balas imunisasi sedang berlaku kerana sel darah putih mula membersihkan debris yang terbentuk akibat luka dan bakteria.

3) Fasa Perkembangan

Fasa ini bermula pada hari ke-3 dan berlanjutan untuk 3 minggu berikutnya. Tiga proses yang berbeza berlaku serta-merta di dalam proses ini untuk menutup dan mengikat parut:

Pembentukan granul - sel yang dikenali sebagai fibroblast membentuk kolagen untuk memenuhi luka
Pembentukan epithelial – selapis kulit dihasilkan untuk menutup luka
Pengecutan luka – kawasan luka tertarik antara satu sama lain untuk meminimakan kesan luka.

4) Fasa Pematangan
Fasa ‘pembentukan semula’ ini bermula pada hari ke-21 dan boleh berlanjutan sehingga kira-kira 2 tahun. Fiber kolagen akan disusun mengikut tekanan yang dikenakan ke atas parut, menentukan keadaan terakhir parut. Tisu parut biasanya menerima hanya 70-80% kekuatan regangan berbanding kulit normal.


Membantu memperbaiki kesan regangan kulit
Great Bio Energy - 1001 Oil sangat efektif dalam membantu memperbaiki kesan regangan kulit. Great Bio Energy - 1001 Oil membantu meningkatkan keanjalan kulit. Justeru kebarangkalian penghasilan kesan regangan kulit yang baru dapat dikurangkan.


Cara penggunaan

Great Bio Energy - 1001 Oil hendaklah diurut dalam keadaan berputar ke atas kesan regangan kulit dan kawasan kulit sekitarnya sebanyak dua kali sehari untuk tempoh minimum 3 bulan.

Apakah kesan regangan kulit dan bagaimana ia terbentuk?
Kesan regangan kulit disebabkan oleh regangan ke atas kulit.

Dengan melalui fasa regangan dan pengecutan, tisu penghubung kulit membenarkan kulit untuk menyesuaikan keadaan mengikut pergerakan badan, namun adakalanya kulit tidak mempunyai masa yang cukup untuk menyesuaikan keadaan. Apabila badan meregang lebih pantas berbanding kulit yang meliputinya, kulit akan terkoyak dan membentuk luka dalaman; ini akan menghasilkan parut di sepanjang proses penyembuhannya. Parut ini akan kelihatan di permukaan kulit sebagai kesan regangan kulit.

Faktor yang menyebabkan kesan regangan kulit berbeza mengikut jenis kulit, bangsa, umur, diet dan kelembapan kulit.

Mereka yang lebih terdedah kepada kesan regangan kulit termasuklah ibu mengandung, ahli bina badan, remaja yang membesar dengan tiba-tiba dan individu-individu yang mengalami pertambahan berat badan secara mendadak.

Amat menyedihkan kerana tiada apa yang boleh dilakukan untuk menghilangkan kesan regangan kulit kerana mereka kekal secara semulajadi. Formula Great Bio Energy - 1001 Oil istimewa untuk membantu mengurangkan kesan regangan kulit tetapi tidak mampu untuk menghilangkannya secara keseluruhan.


Mencegah Kesan Regangan Kulit akibat kehamilan
Dianggarkan bahawa 75-90% wanita berkemungkinan mendapat kesan regangan kulit ketika mengandung terutamanya pada trimester kedua dan ketiga. Kebarangkalian berlakunya kesan regangan kulit berbeza mengikut jenis kulit, bangsa, umur, diet dan kelembapan kulit.


Cara Penggunaan

Great Bio Energy - 1001 Oil perlu disapukan pada perut, payudara, pinggang, punggung dan peha dua kali sehari sejak trimester pertama, untuk membantu menghalang kemunculan kesan regangan kulit dengan melembap dan mengekalkan keanjalan kulit.

Great Bio Energy - 1001 Oil perlu disapu pada kulit yang kering sebaik sahaja selepas mandi dan biarkan diresap sepenuhnya sebelum memakai pakaian.


Membantu mengurangkan tona kulit tidak sekata

Great Bio Energy - 1001 Oil membantu mengurangkan kesan tona kulit tidak sekata yang disebabkan oleh perubahan hormon, pencerah kulit atau terdedah kepada cahaya matahari. Dilihat sebagai tompok gelap di muka atau badan, tona kulit tidak sekata ini menjadi lebih ketara semasa kehamilan, menopos atau selepas terdedah kepada cahaya UV yang tinggi.

Penggunaan

Great Bio Energy - 1001 Oil perlu disapu pada kawasan yang mempunyai tona tidak sekata sebanyak dua kali sehari selama 3 bulan. Great Bio Energy - 1001 Oil tidak mengandungi unsur penghalang matahari. Maka, penghalang matahari boleh digunakan selepas Great Bio Energy - 1001 Oil meresap sepenuhnya.

Apakah tona kulit tidak sekata dan bagaimana ia terbentuk?
Warna kulit ditentukan oleh jumlah dan jenis pigmen (melanin) yang terdapat di dalam epidermis. Terdapat lebih kurang enam gin dan pelbagai faktor tindak balas lain yang mengawal aktiviti melanocyte, bagi menghasilkan pelbagai jenis dan warna kulit. Apabila berlaku penghasilan melanin tidak sekata, tona kulit tidak sekata akan terhasil pada muka dan badan. Ia disebabkan oleh kedua-dua faktor luaran dan dalaman


Penuaan kulit

Kulit kendur dan berkedut sering dikaitkan dengan usia dan disebabkan oleh kelemahan sistem kolagen serta elastin di dalam dermis. Kandungan Great Bio Energy - 1001 Oil yang pelbagai membantu melembut, melicin dan menghaluskan kulit serta mengurangkan kedutan dan kenduran kulit. Great Bio Energy - 1001 Oil juga melembap kulit, memperbaiki tekstur, tona, mengurangkan garis halus dan kedut.

Cara penggunaan

Great Bio Energy - 1001 Oil perlu disapu sebanyak dua kali sehari di kawasan yang terjejas.

Sekiranya Great Bio Energy - 1001 Oil digunakan sebagai produk penjagaan kulit harian, ia perlu disapu sebelum penggunaan pelembap biasa kerana pelembap biasa akan meninggalkan lebihan yang akan menghalang penyerapan Great Bio Energy - 1001 Oil. Great Bio Energy - 1001 Oil mempunyai kandungan pelembap yang cukup dan tidak memerlukan penggunaan pelembap yang lain. Great Bio Energy - 1001 Oil tidak mengandungi unsur penghalang matahari, bagaimanapun penghalang matahari boleh digunakan selepas Great Bio Energy - 1001 Oil meresap sepenuhnya.



Kulit kering
Great Bio Energy - 1001 Oil membantu mengembalikan minyak natural dalam kulit yang hilang akibat beberapa faktor seperti:
  • Kekerapan mandian/ pembersihan menggunakan sabun yang kasar
  • Perpeluhan yang berlebihan
  • Keadaan atmosfera termasuk pendedahan berlebihan di bawah matahari dan angin
  • Penggunaan alat pemasan dan penyaman udara.
  • Diet yang tidak seimbang dan/atau pengambilan air yang kurang

Cara penggunaan


Great Bio Energy - 1001 Oil perlu disapu sebanyak dua kali sehari di kawasan yang terjejas.

Sekiranya Great Bio Energy - 1001 Oil digunakan sebagai produk penjagaan kulit harian, ia perlu disapu sebelum penggunaan pelembap biasa kerana pelembap biasa akan meninggalkan lebihan yang akan menghalang penyerapan Great Bio Energy - 1001 Oil. Bagaimanapun, Great Bio Energy - 1001 Oil mengandungi pelembap yang cukup dan tidak memerlukan penggunaan pelembap yang lain. Great Bio Energy - 1001 Oil tidak mengandungi unsur penghalang matahari. Maka, penghalang matahari boleh digunakan selepas Great Bio Energy - 1001 Oil meresap sepenuhnya.

Apakah kulit kering dan bagaimana ia terjadi?

Tahap kelembapan bagi kulit normal dan sihat adalah 20-30%. Apabila kelembapan kulit kurang daripada 10% dan berlaku pengurangan faktor penghalang, kadar TEWL (kehilangan air transepidermal) akan meningkat serta menyebabkan pengeringan kulit.

Apabila kulit dikatakan kurang kelembapan, ia sebenarnya kekurangan sebum iaitu minyak natural yang dihasilkan oleh kulit. Sebum membantu meregulasi TEWL (kehilangan air transepidermal) dan membantu mengekalkan tahap kelembapan di dalam kulit.